We gebruiken cookies om inhoud en advertenties te personaliseren, om functies voor sociale media aan te bieden en om de toegang tot onze website te analyseren. We delen ook informatie over uw gebruik van onze website met onze partners op het gebied van sociale media en analyse. Onze partners kunnen deze informatie combineren met andere informatie die u aan hen hebt verstrekt of die zij hebben verzameld als onderdeel van uw gebruik van de services. U accepteert onze cookies wanneer u klikt op “Accepteren” en deze website blijft gebruiken.

Accepteren Weigeren Privacy verklaring

Hieronder zijn de veelgestelde vragen vinden, met betrekking tot het ouderportaal.

Veelgestelde vragen portaal

1. Mijn wachtwoord werkt niet

2. Ik ben mijn wachtwoord kwijt

3. Wanneer en hoe ontvang ik mijn inloggegevens?

4. Ik heb geen brief met inloggegevens ontvangen

5. Het afmelden in het portaal werkt niet

6. Ik krijg de melding “Laat ons weten waarom u toegang nodig hebt tot deze site”

7. Welke internetbrowser wordt ondersteund?

8. Waarom werkt de tegel SOMtoday ELO niet?

9. Ik krijg een aanmeldpagina te zien van Microsoft, hoe nu verder?

10. Staat uw vraag niet in het overzicht? We helpen u graag verder!

Mijn wachtwoord werkt niet

Alle wachtwoorden zijn automatisch gegenereerd. Controleer nogmaals of u het wachtwoord correct hebt ingetypt.

Verduidelijking gebruikte tekens: in sommige wachtwoorden komt de kleine letter l “el” voor, zoals gebruikt in de naam Calvijn. Het cijfer 1 en hoofdletter I (van Izaäk) komen niet voor in de wachtwoorden.

Ik ben mijn wachtwoord kwijt

U kunt een kopie van de brief met wachtwoord opvragen bij de administratie van de school. Klik hier voor een overzicht met contactgegevens van de vestigingen.

Wanneer en hoe ontvang ik mijn inloggegevens?

U ontvangt de brieven met inloggegevens in de tweede en derde week van september per post. De brieven worden verstuurd door Postex. Postex is een online dienst voor het verzenden en ontvangen van zakelijke correspondentie. Het ontvangen van post via Postex is betrouwbaar en veilig. De toegang tot de digitale kopieën van de brieven is beveiligd door middel van een SSL-encryptie. Tevens zijn de toegangscodes voor digitale documenten voorzien van een tijdslot om te voorkomen dat de documenten ongewenst worden bekeken.

Ik heb geen brief met inloggegevens ontvangen

Als u geen brief heeft ontvangen kunt u contact opnemen met de administratie van de school. Klik hier voor een overzicht met contactgegevens van de vestigingen. Update: de brieven worden in de week van 7 september 2015 verstuurd.

Het afmelden in het portaal werkt niet

Doorgaans helpt het wanneer u na het afmelden de zogenaamde browser-cookies verwijdert en de browser afsluit. Hieronder staat beschreven hoe u cookies kunt verwijderen.

Cookies verwijderen in Internet Explorer

Klik op het tandwiel-symbool > Internetopties > tab Algemeen.
Klik onder Browsegeschiedenis op Verwijderen.

U wilt misschien niet alles verwijderen. Zorg dat in ieder geval Cookies aangevinkt staat en klik op Verwijderen.

Cookies verwijderen in Firefox Klik op het blokje met drie streepjes, rechtsboven en klik op “opties” > tab privacy ga naar Geschiedenis > Uw recente geschiedenis wissen. Als u niet alles wilt verwijderen kunt u ook kiezen voor individuele cookies verwijderen.

Onder Details kun je aangeven wat je precies wilt wissen. Vink in ieder geval Cookies aan. U kunt ook aangeven hoe oud de cookies moeten zijn. Kies hier Alles.

Cookies verwijderen in Chrome

Klik op het blokje met drie streepjes, rechtsboven. Klik op Geschiedenis > knop Browsegeschiedenis wissen. Zorg in ieder geval dat Cookies en andere siteplugingegevens aangevinkt staat bij het verwijderen. Klik op de knop Browsergegevens wissen.

Ik krijg de melding “Laat ons weten waarom u toegang nodig hebt tot deze site”

Helaas kan het voorkomen dat de rechten voor sommige tegels nog niet goed zijn ingesteld, waardoor u geen toegangsrechten heeft op tegels waarvoor u die wel zou moeten hebben. Neem dan contact op met de helpdesk, het telefoonnummer en e-mail staan onderaan deze pagina.

Hieronder kunt u zien welke tegels per doelgroep beschikbaar zijn.

Ouders/verzorger hebben toegangsrechten voor de volgende tegels:

  • Ouders/Verzorgers CSG Calvijn of indien van toepassing Ouders/verzorgers Focus Beroepsacademie
  • Cijfers, verzuim, huiswerk
  • Betalen Ouderbijdrage
  • SOMtoday ELO, hier kunt u ook cijfers, verzuim en huiswerk inzien, deze applicatie vervangt op termijn het andere overzicht.
  • Outlook
  • OneDrive
  • Bekijken/opwaarderen printtegoed

Leerlingen hebben toegangsrechten voor de volgende tegels:

  • Leerlingen CSG Calvijn of indien van toepassing Leerlingen Focus Beroepsacademie
  • Cijfers, verzuim, huiswerk
  • SOMtoday ELO, hier kunt u ook cijfers, verzuim en huiswerk inzien, deze applicatie vervangt op termijn het andere overzicht.
  • Outlook
  • OneDrive
  • Bekijken/opwaarderen printtegoed
  • Schoolboeken (voor het melden van beschadigingen e.d.)

Medewerkers hebben toegangsrechten voor de volgende tegels:

  • Medewerkers
  • Leerlingen
  • Kennisbank/schatkamer
  • Overleggen
  • SOMtoday (SOM)
  • Applicaties
  • Outlook
  • OneDrive
  • Bekijken/opwaarderen printtegoed

Welke internetbrowser wordt ondersteund?

We adviseren u de laatste versie te gebruiken van Internet Explorer, FireFox of Chrome.

Waarom werkt de tegel SOMtoday ELO niet? SOMtoday ELO is alleen bereikbaar voor leerlingen en ouders/verzorgers. Na het klikken op de tegel SOMtoday ELO is het in sommige gevallen nodig om nogmaals op de tegel te klikken.

Ik krijg een aanmeldpagina te zien van Microsoft, hoe nu verder? Door een probleem met de opslag van zgn. browser-cookies is er soms foutief een omleiding naar de inlogpagina van Office365.

Wanneer u onderstaand scherm te zien krijgt kiest u voor "Afmelden en aanmelden met een ander account".

Daarna krijgt u onderstaand scherm te zien. U dient achter uw inlognaam het calvijn domein te vermelden. De inlogpagina van Microsoft stuurt u daarna door naar de inlogpagina van de school.

Ouders/verzorgers en leerlingen kunnen direct achter de inlognaam @edu.calvijn.nl invullen. Medewerkers vullen @calvijn.nl in. Zie afbeelding hieronder:

Staat uw vraag niet in het overzicht? We helpen u graag verder!

We vinden het vervelend dat we u niet hebben kunnen helpen met bovenstaande veelgestelde vragen. Het is de bedoeling om deze lijst regelmatig bij te werken. Als u een technische vraag heeft dan kunt u op de volgende manier contact met ons opnemen:

E-mail: portaal@calvijn.nl Vermeld in het bericht uw naam en inlogcode, het wachtwoord dient u niet door te geven. Onze medewerkers vragen nooit om uw wachtwoord. Telefonisch: 06 - 12 17 10 79 (Let op dit nummer is alleen voor ouders/verzorgers!) Houd de brief met inloggegevens bij de hand. Er is één medewerker telefonisch bereikbaar op de volgende momenten: